July 2, 2011

Indonesia part I : FOOD

salam~ biarkan gambar yang bisu ini berkata- kata :)



nasi kucing.
namun tiada kucing yang terkorban dalam pembikinan makanan ini.


nasi gudeg jogja


snek. cream puff + pulut ayam + kacang


dodol. model : aishah


pisang rebus itu bukan pisang busuk. hahaha



sate.
7000rp untuk 10 cucuk.
yang bawah tu bukan timun. tapi pulut.
aku rasa yang buat kenyang pulut tu kot kalo nak bandingkan dengan sate.
hahaha



nasi kotak. sambal belacan dia perggghhhh.



sepanjang beberapa hari, of course bukan tu je yang aku makan tapi yang lain just typical and taste like nasi kucing. adooiii aku tak tau la tekak aku ni memilih sangat or what tapi selalunya hidangan kami ada telur pindang + nangka yang dimasak macam rendang + tempe sambal. and makanan dia memang wajib manis. aku rasa nak nangis je tiap kali makan. hahaha hiperbola disitu. tapi macam tak mungkin lah kan aku nak kurus sebab tak boleh telan yang ni aku cari lak yang lain. hahaha tu je setakat ni. cerita pasal di indo akan diupdate lagi. insyaAllah. :)

No comments: