July 14, 2011

aku sayang kau wahai lelaki!


dedikasi buat seorang lelaki. lelaki yang aku sedar dia penting dalam hidup aku. ahh maluu la nak kalo nak tulis every sweet thing yang dia buat utk aku.

dari aku kecil, sampai aku BERAT. *besar tak sesuai sebab saiz aku agak miniature*

aku tengah cakap pasal abang aku. QAMARUZSHAFIQ. pelik? aku pon fikir camtu. hahaha

*asal aku tetibe nak cakap pasal dia lak ni?*
hmm.. mungkin sebab sebelom ni aku dah ade tulis pasal kakak aku kat sini, so, this time, it's his turn.

dia ni sorang je lelaki dalam adik beradik aku. dia hensem. *kot* aku sayang dia atas banyak sebab, contohnya :

> dia je abang aku ada
> dia protective
>dia berlagak macho
> dia ade style
> dia kerek
>dia perasan
> dia tough
> dia suka kentut bersepah
> dia suka bola
> dia sayang family
> dia respect parents
> dia suka barang branded je
> dia kedekut
> dia selalu mengalah
> dia jaga penampilan *especially dpn perempuan*
> dia kaki game
> dia jadi pengulas sukan untuk aku
> dia banyak tau pasal kereta
> dia lelaki sejati
> dia aktif sukan
> dia sengal
> dia punya taik tinge kering *hahahahaha takde kene mengena*



meh cite siket pasal abang aku eh. dia normal and tu aku pasti. seperti lelaki biasa, dia banyak buat salah. tapi aku prefer untuk pandang apa yang dia buat betol. insyaAllah masih ada. haha

banyak dah yang kitorang satu family tempuh sama. susah senang. pahit manis. suka duka. BANYAKKKKKK. kalo aku nak cite satu satu pon tak best la. nanti dah takde bende yang dipanggil 'family matter' lah kannn sebab semua bende dah jadi public.

yang aku paling ingat, masa kitorang kecik2, masa tu kat laman rumah kalo tak silap aku.kitorang still kecikkkkkkkkkkkkkk lagi. especially aku lah kan.kitorang tengah tolong mak aku berkebun.

tibe2 jadi la pulak hal bila aku ni tak tahan nak berak. memandangkan aku masih kecik and takde toilet berdekatan, setelah mendengar saranan ibu aku, aku pun 'melabur' lah kat rumput-rumput yang menghijau itu.

yang cerdik lak abang aku ni, dia boleh lak jerit macam ni mase terjumpa 'hasil' aku,

"mama! mama! angah jumpe ubiiiiiiiii!!! "

terburai lah ketawa seisi family kitorang. *aku tak sure ayah aku ada ke tak masa tu*
sengal nye abang. hahaha i think this story should be shared because it just don't happened all the time right? hahaha sorry angah :P



on top of that, i don't need a reason, neither a memorable funny story to love you angah! :) because i just love you the way you are, but please improve yourself if you do have a chance to do so. HAHAHAHA



*sometimes we forgot to love the one who always love you from the very beginning till the very end, Thank You Allah :) *

8 comments:

ain farahah said...

terbaek ah abg ko.....die ade terpegang "ubi" tu x?? hahaha

Farhan Hanif said...

ni mesti kes tak pam lepas melabur sampai boleh jumpa ubi...hahaha


http://farhanhanif.blogspot.com/


=D

aisYahzaCk said...

haha..terbaik!!

Ima Salsuzaima said...

hahaha... ubi ye??

amelia said...

@ ain : aku lupa nak tulis yang dia siap PEGANG sebab nak tunjuk kat mak aku.. hahaha

@farhan : mane dtg pam lak ni.. dah tengah2 rumput sah2 la tak pam.. haha

@ aisyah : sengal kan?

@ ima : bagi tafsiran budak kecik, ubi tu dah cukup bernas dah.. haha

wanhamiza said...

copkan utk aku.
hehe *gurau

amelia said...

waaa bakal kakak iparku genius :p

aisYahzaCk said...

haha..mmg sengal pun..peh peh miza..masuk line nmpak..langkah bendul ni..hehe