April 16, 2011

Anjakan.

Salam..

just a quick update. hmm. aku tertarik dengan penulisan iqbal syarie. dlm blog Bayyinat dia. aku rasa aku penah tulis.

harini aku ada test MUET. tapi bukan itu yang aku nak tulis.

soal akhlak. aku nak jadi salah seorang akhwat dari syurga.

yang mampu berubah secara total. yang mempunyai turning point.

yang bukan hanya hangat hangat tahi ayam.

kan bagos kalau aku ada semangat seperti Mus'ab.

tapi bende tu tak kan datang bergolek kan?



macam mana cahaya ingin menembusi gelas kaca jika pada dinding kaca itu sahaja dah kotor dgn debu-debu.







aku











rasa













bersalah.















mampukah aku untuk membayar tiket ke syurga Allah yang mahal?


mampukah aku untuk menempuh kepahitan demi mendambakan manisnya syurga.



mari sama-sama doa.




"ya Allah, ya Tuhanku. yang Maha Mendengar lagi Maha Mengasihani. aku ini hambaMu yang lemah. sering sombong padahal aku sedar Kau amat menyayangiku.
Ya Allah, tanamkan kecintaan aku terhadapMu serta ibu bapaku seperti kau pasakkan gunung pada bumi.
Ya Allah, aku ini hambaMu yang hina lagi lemah. dengan tadahan tangan ini, aku mengharap dengan sepenuh-penuh harapan.
jadikan aku hambaMu yang sentiasa di jalanMu dan tak akan berpaling lagi"
amin ya rabbal alamin..




No comments: